پرتو نوین مدیریت ایرانیان

حسابداری مدیریت، بودجه ریزی عملیاتی، ارزیابی عملکرد و قیمت تمام شده

۶ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

پروژه استقرار نظام ارزیابی عملکرد در سازمان هواشناسی کشور

 

پس از اجرای کامل و موفق فازهای برنامه ریزی و هزینه یابی در  ستاد سازمان هواشناسی کشور و ادارات کل استانی و محاسبه بهای تمام شده فعالیت ها و خدمات این سازمان، فاز سوم و تکمیلی اجرای بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد یعنی اجرای نظام ارزیابی عملکرد در این سازمان آغاز شده است و مراحل نهایی خود را طی میکند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Afkhami

نخستین کارگاه آموزشی در سازمان اوقاف برگزار شد

 

به گزارش رسامدیا ، نخستین کارگاه آموزشی «استقرار نظام بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد و محاسبه بهای تمام شده خدمات» با حضور نمایندگان واحد‌های تخصصی سازمان اوقاف و امور خیریه به‌صورت حضوری و همچنین بصورت غیرحضوری از طریق سیستم ویدیوکنفرانسی در ساختمان امام خمینی (ره) این سازمان برگزار شد.

 «محمد مولایی» مدیرکل برنامه‌ریزی، نظارت و تحول سازمانی سازمان اوقاف و امور خیریه در این جلسه بر اهمیت الزام و تکلیف قانونی این سازمان برای استقرار بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد تاکید کرد و گفت: تمامی امکانات سازمان برای تحقق این وظیفه و تکلیف مهم بسیج شده و تمامی واحد‌ها همکاری لازم را در انجام این ماموریت خواهند داشت.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Afkhami

تاکید و پیگیری دیوان محاسبات کشور در خصوص تبصره 19 قانون بودجه

 

طی روزهای اخیر شاهد پیگیری های مستمر و فشرده حسابرسان دیوان محاسبات کشور در خصوص الزام دستگاههای اجرایی برای انجام تکالیف قانونی مرتبط با بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد (تبصره های 29 قانون بودجه سال 1399 و تبصره 19 قانون بودجه سال 1400) هستیم.

موضوع قابل توجه اینکه در پیگیری ها و مستندات درخواستی دیوان محاسبات شاهد ورود به محتوای موضوع و حساسیت بر جزییات اقدامات اجرایی دستگاهها در این زمینه هستیم.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Afkhami

بخشنامه بودجه سال 1401 ابلاغ شد

رئیس جمهور در تاریخ 19 مهر 1400، بخشنامه بودجه سال 1401 کشور را ابلاغ کرد.

در این بخشنامه تکلیف شده است تا تمام دستگاه ها با محوریت سازمان برنامه و بودجه کشور با اهتمام جدی و مساعی جمعی و با تدوین برنامه ای منظم و تلاشی فراگیر و منضبط، کشور را برای رشد اقتصادی ۸ درصد و تحقق جهش اقتصادی در سال آینده مهیا کنند.این بخشنامه دارای 5 پیوست است و پیوست شماره 4 آن مانند سال های قبل با عنوان دستورالعمل جامع بودجه ریری مبتنی بر عملکرد می باشد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Afkhami

نرم افزار بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد

مراحل بودجه ریزی در نرم افزار:

ابتدا قیمت تمام شده خدمات با کمک ماژول محاسبه قیمت تمام شده، در دوره زمانی پایه، محاسبه می‌گردد. به عنوان مثال جهت تدوین بودجه 1392، میتوان سه ماهه آخر 1390 و نه ماهه اول 1391 را به عنوان دوره زمانی پایه انتخاب نمود و قیمت تمام شده خدمات را در آن دوره زمانی محاسبه کرد.

حجم خدمات قابل ارائه در دوره زمانی بودجه (مثلا 1392) پیش‌بینی گردیده و در نرم افزار وارد می‌شود.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Afkhami

نرم افزار هزینه یابی بر مبنای فعالیت

ماژول محاسبه و مدیریت قیمت تمام شده کالا و خدمات بر اساس تکنیک هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت (ABC) یکی از اصلی ترین زیرسیستم‌های نرم افزار حسابداری مدیریت الماس است که جهت محاسبه و مدیریت قیمت تمام شده کالاها، خدمات، پروژه ها، سفارشات (Orders) و سایر موضوعات هزینه (Cost Objects) به کار میرود.
اگرچه روش پیشنهادی این نرم افزار جهت محاسبه قیمت تمام شده، روش هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت یا Activity Based Costing می‌باشد ولی این ماژول قابلیت محاسبه بر اساس روش‌های دیگر همچون حسابداری صنعتی، هزینه یابی استاندارد و ... را نیز دارا می‌باشد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Afkhami